Hyvä työpaikkailmoitus on yhdistelmä informaatiota rekrytoivasta työnantajasta sekä hakijalle tarjotuista uramahdollisuuksista ja eduista. Lataa sivulta tiivistetty opas houkuttelevan rekrytointi-ilmoituksen laatimiseen.
Hyvä työpaikkailmoitus on yhdistelmä informaatiota rekrytoivasta työnantajasta sekä hakijalle tarjotuista uramahdollisuuksista ja eduista. Lataa sivulta tiivistetty opas houkuttelevan rekrytointi-ilmoituksen laatimiseen.
Nykypäivän työnhakija haluaa tietää, kuinka hyvin työtehtävä ja -ympäristö sopivat yhteen hänen muun elämänsä ja arvojensa kanssa, joten kiinnostava rekrytointi-ilmoitus sisältää konkretiaa ja aitoja otteita työelämästä. Hyvä työpaikkailmoitus puhuttelee kohdennetusti juuri tehtävään toivottua osaajaprofiilia, ja kiteyttää olennaisen työnantajan tarjoamasta tehtävänkuvasta, yrityskulttuurista ja eduista.
Työpaikkailmoituksen tekeminen vaatii useampia eri versioita, sillä työpaikkailmoitus on hyvä räätälöidä kanavakohtaisesti. Selkeä viestintä on tärkeää, jotta potentiaaliset hakijat ymmärtävät, mitä työnantaja tarjoaa ja mitä hakijalta toivotaan. Ilmoituksen ei tarvitse puhutella kaikkia, vaan hyvä rekryilmoitus myös karsii epäsopivat hakijat jo rekrytointiprosessin alkuvaiheessa.
WorkPowerin oppaasta saat tiivistetysti vinkit houkuttelevan työpaikkailmoituksen tekemiseen. Kerromme muun muassa:
Lataa opas täyttämällä lomake, ja lue lisää vinkkejä työpaikkailmoituksen tekemiseen sivultamme.
Millainen on hyvä työpaikkailmoitus?
Työpaikkailmoituksen tekeminen vaatii hieman pelisilmää, sillä käyttäessäsi samoja kuluneita ilmaisuja työpaikkailmoituksessa, et hyödynnä mahdollisuutta erottautua muista työnantajista. Hyvä rekrytointi-ilmoitus kuvaa konkreettisesti työtehtäviä sekä yrityksen kulttuuria, ja kertoo asioista työnhakijalle kiinnostavista näkökulmista.
Työpaikkailmoittelun tehoa kannattaa seurata ja testata. Yrityksen tavoitteena ei tulisi olla mahdollisimman monien hakemusten saaminen vaan hakijoiden löytäminen, joilla on todellista potentiaalia tehtävään.
Seuraa saapuneiden hakemusten laatua sekä määrää, ja huomioi tilanne mahdollisten muutosten jälkeen. Kun ilmoitus on verkossa, voit kätevästi hyödyntää verkkosivujen analytiikkaa seuraamaan liikennettä ja käyttäjien toimintaa ilmoituksen sivulla.
Ilmoituksesta voidaan myös luoda muutama erilainen versio, joissa on eri otsikot, sisältö tai kuvat. Näyttämällä versioita satunnaisesti eri käyttäjille, pystyt seuraamaan kumpi versioista on hyvä työpaikkailmoitus eli se, joka saa verkossa enemmän klikkauksia ja hakemuksia.
Mikäli ulkoistat rekrytoinnin kumppanille, saat käyttöösi jo valmiiksi testatut markkinointikanavat, ilmoitusprosessit ja seurannan. WorkPowerin rekrytointipalvelu tarjoaa käyttöön vaivattoman tavan rekrytoida sekä parinkymmenen vuoden toimialakohtaisen osaamisen. Ollaan yhteydessä 👋.